"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

duminică, mai 01, 2016

"Să facem lumină!"

Am văzut - de fapt încă mai urmăresc- o nouă ediţie dintr-una din emisiunile pe care le urmăresc cu plăcere ("Asta-i România"- Kanal D). M-au emoţionat până la lacrimi poveştile câtorva dintre multele familii care trăiesc în cătunele îndepărtate ale României. Am văzut copii frumoşi, a căror singură dorinţă era nu vreo jucărie de ultimul răcnet, nici dulciurile, nici hainele, ci ceva mult mai profund: LUMINA în casele lor. Iar acea LUMINĂ a venit, în urma eforturilor postului de televiziune amintit.
Mi-am amintit nişte poveşti citite demult de tot, cred că prin cărţile tatălui meu, în care se vorbea despre procesul amplu de electrificare a României. În minte-mi răsună o sintagmă: "pajura de foc", dar din păcate nu mai ştiu dacă-i aparţine lui Eusebiu Camilar sau altcuiva. Dar are vreo importanţă? Acel plan n-a fost dus până la sfârşit... 
Nu am intenţia de-a mă lansa în vreo comparaţie. Sunt prea multe Românii şi e prea dureros...