"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

miercuri, mai 11, 2016

Cogito: "Non multum, sed multa."

Întrebarea celui care a postat această fotografie era: "Avem pe aici aşa femei?" Dacă la postări despre autori şi cărţile lor puteam da like, la întrebarea asta... n-am putut. N-aveam cum s-o fac, decât dacă aş fi minţit. Cum Dumnezeu să nu-mi placă hainele? Mai mult decât cărţile? Grea întrebare, dacă o priveşti filozofic; dacă o priveşti, însă, pragmatic, răspunsul e simplu de tot: cu cărţile nu te poţi îmbrăca; chiar dacă concepi cine ştie ce creaţie eco, şi aceea ar fi vremelnică, adică perisabilă.
Deci iubesc hainele, hainele frumoase, asta e. Judec ca orice femeie normală: niciodată n-am destule. Imaginea înainte de orice şi oricum pe fruntea mea numai IQ peste medie nu scrie, cum nici faptul că-l mai studiez periodic pe Plutarh, ca să dau primul exemplu care-mi trece prin minte (LOL Astea au constituit întotdeauna "elementul surpriză" pentru diverşii bărbaţi care s-au repezit să mă cunoască... LOL) .
Tipul strânsese cred că 1000 de like-uri la întrebarea sa. În câteva minute!
Cert e că în mine s-a declanşat o dilemă: am suficiente haine? NU! Am citit suficiente cărţi, până acum? NU! Şi-atunci ce e de făcut? Cogito... Am avut ocazia să pătrund în diverse locuri în care bibliotecile erau doldora de cărţi. De cărţi nou-nouţe, etalate cu fală şi mândrie. Cărţile mele, atâtea câte sunt, poartă semne... citesc cu creionul în mână.
 ----------------------------------------------------
Ceea ce ştiam deja mi-a fost întărit de vorbele lui Alexandru Paleologu: "Poți să ai lecturi extraordinare, dar cultura este altceva decât însumarea unui mare număr de cărți citite. Cultura este un fenomen, care, prin referință la modele, duce la o alchimie a individului și la revelarea propriilor potențe în ordinea unei creații oarecare, într-un plan sau în altul.”