"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

luni, mai 16, 2016

Din cinci în cinci ani...

În ultima postare de pe blogul său, Adrian Năstase îl îndemna pe "colegu' lui Mihai Viteazu' " - mai nou, "Zgorro", să privească cu demnitate situaţia în care a ajuns în urma propriei sale nerăbdări şi să se retragă din fruntea Camerei... Dar demnitate, dragul meu AN, n-aţi avut decât dumneavoastră.
Mi-am amintit şi eu de încordarea existentă în PSD în primăvara lui 2006, de tristeţea ce-l cuprinsese pe cel pentru care am ales să fac politică, în ianuarie 2000; mi-am amintit cum se zvonea că va trece la PUR şi asta m-ar fi dezamăgit; mi-am amintit cum se spunea că stă închis în propriul său birou; mi-am amintit cum am plâns în acele zile. Categoric, însă, situaţia sa nu poate fi comparată cu cea a lui Vali Z. M-a supărat ceva, totuşi; AN numea acel PSD -"PSD-ul lui Geoană". Nu. Singur, MG nu putea comite un astfel de gest. Dar, nu-i aşa, mereu îi ţinem minte pe cei care conduc, nicidecum pe cei care contribuie substanţial, care lovesc fără milă, după ce... dar hai să nu-mi mai amintesc !
Nici măcar cu debarcarea lui Mircea Geoană din fruntea Senatului, în noiembrie 2011, nu poate fi comparată, deşi se apropie, dat fiind că amândoi au fost excluşi din partid, rămânând, astfel, fără sprijin politic. Dar MG a fost ceva ce Vali doar a visat să fie.
Eu zic să nu-şi facă griji: a fost şi va rămâne un personaj aparte în PSD. În ceea ce mă priveşte, ceva gen Marean. Simpatic, de altfel.