"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

miercuri, aprilie 15, 2020

Quo vadis, România?

În mod evident, nu avem niciun drum... Ni se cere ritos să stăm în case, să nu ne mai îmbrăţişăm cu cei dragi, să nu ne mai cultivăm ogoarele, să nu mai muncim... În tot acest timp, zeci de mii de români sunt lăsaţi să muncească pe plantaţiile stăpânilor, invocându-se contracte dinainte stabilite şi dreptul acestora la muncă. Nimeni nu spune pe banii cui vor fi aceştia ţinuţi în carantină atunci când se vor întoarce. Pe banii noştri, fireşte, aşa cum au fost ţinuţi şi până acum. 
Ni se promite că-ntr-o bună zi, când va fi asta, nimeni nu ştie, vieţile noastre vor reveni la normal. La normal? Va mai fi ceva normal în vieţile noastre? Vom ieşi depresivi. Vom ieşi secaţi sufleteşte şi material dintr-un război în care deciziile le-au luat nişte incapabili. Şi nu ne vor aştepta decât lacătele puse pe şi aşa fragila noastră economie. 
Mi-ar fi plăcut să mi se dea dreptul să aleg între o moarte din cauza covidului şi una din cauza foamei. Suntem consultaţi pentru tot felul de prostii care nu se aplică niciodată, doar le slujesc electoral unora sau altora. 
Mi-ar fi plăcut să nu fi fost nevoită să caut singură pe net şi alte păreri în afara tripletei Străinu-Cercel, Rafila şi Arafat. Nu le neg competenţa profesională, dar nici nu-i consider deţinătorii adevărului absolut.
Prin cap îmi trece-acum discursul lui Pericle din agora ateniană. Da, îşi întreba semenii despre războiul cu spartanii. Nu s-a soldat cu un succes, nu a avut o strategie impecabilă, dar le-a cerut acordul. Nu-mi amintesc acum un alt lider care-a procedat la fel, se prea poate să mai fi fost. De partea cealaltă, exemplele sunt cu nemiluita.
Doamne, apără, te rog, România de păcatele fiilor ei! 
"Preoți, cu crucea-n frunte căci oastea e creștină" zice imnul nostru național... 😥

P.S. Cine e, totuşi, comandantul suprem al armatei? Suntem în stare de război. Aş vrea să ştiu ale cui ordine le ascult. Repet: avem în gene strategia retragerii în păduri a celor vulnerabili (copii, bătrâni, femei, animale); dar conducătorii noştri nu stăteau în palatele lor. Hărţuiau inamicul... Şi acum hărţuiesc... E clar pe cine.
P.P.S1. "Dacă stăm acasă de Înviere, domnul Iohannis ne promite că nu vor mai fi înmormântări după Paști.
Vă dați seama că domnul președinte ne promite viața veșnică dacă nu serbăm Învierea?" (Bogdan Duca) 
P.P.S2. Şi nu, nu îmi place ca cineva, mai ales cadru didactic fiind, să mă certe cu degetul.