"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

luni, aprilie 13, 2020

"Înc-o dată, iar şi iară":

"Suntem cu toţii nişte idioţi; din păcate, suntem conduşi de nişte imbecili." Eugen Ionescu
Şi vina ne aparţine în exclusivitate.
_______________
În copilărie, unul din jocurile la care participam cu plăcere era "de-a v-ați ascunselea". Cum mai mereu eram "scuipată" rapid dacă mă ascundeam după vreun copac, după vreo căpiță de fân sau după orice altceva ce mi-ar fi folosit drept paravan, începusem să urc cu repeziciune scara ce ducea în podul cu fân... Loc călduț și plin de aromele câmpului. Numai că nu luam în calcul răul meu de înălțime și stăteam cumințică acolo până când verii mei mă strigau:"Miha, hai să te dăm jos, că jocul s-a terminat demult!" Firește, mă puteam bucura de toate cugetările stând așa, întinsă -n fân, cu brațele sub cap. Numai că și jocul se juca fără mine...

Este, totuși, o postare cu substrat. Stăm și visăm cuminți, închiși în casele noastre, la reluarea vieților noastre din punctul întreruperii lor. Numai că-n timp ce noi visăm, alții aleg să joace jocul, cu toate riscurile lui.