"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

joi, aprilie 02, 2020

Jurnal de război (8)


Persoane declarate ca infectate, cf raportărilor orei 17 (1.04)/ populaţia fiecărei ţări - procentul aferent

Cui prodest? Am trăit o revoluţie la televizor. Am trăit un ianuarie 2012 plin de revolte, tot la televizor. De fiecare dată a folosit cuiva...Sunt jalnici guvernanţii noştri, dar opozanţii lor sunt de-a dreptul detestabili! E uşor să vă daţi cu părerea din fotoliile voastre confortabile. Cine vă opreşte să vă duceţi măcar voi (echipaţi, normal) la faţa locului? 
Televiziunile, normal, sunt şi ele în prima linie, dar răspândind panică şi, mai nou, difuzând cântece patriotice pe care le auzim de Ziua naţională... Singurul tip care vorbeşte despre realitate este Tudor Barbu. Nu e febleţea mea (sunt, mai degrabă, fană a lui Tavi Hoandră şi a doamnei Zeca-Buzura, deci am alte preferinţe evident), dar îi apreciez efortul, căci panica nu foloseşte nimănui dintre noi, muritorii de rând. Noi ar trebui să ştim ce ne aşteaptă. Viaţa de după pandemie, adică... Aici vom avea mai multă nevoie de ajutorul lui Dumnezeu. Cică numai ieri, 1 aprilie, au fost depuse cereri pentru 1 milion de şomeri, sub diverse forme... Pensiile se pare că vor fi impozitate, asta mi-a zis chiar ieri tata. Nu vreau să mă gândesc la soarta noastră, a celor din educaţie. Tudor Barbu vorbeşte deschis şi despre dictaturile care, de-acum, vor fi uşor justificate.