"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

marți, aprilie 07, 2020

Din ciclul "Eroi au fost, eroi sunt încă, şi-or fi în neamul românesc"

Nu spune nimeni nimic despre populaţiile ţărilor. Eu am fost curioasă. Nu am luat în considerare decât numărul infectărilor raportate oficial, nu şi cel al deceselor. În acest moment, suntem la cca 0,02% ... Sunt ţări, cum e Spania, unde procentul e 0,2%. 
Am aflat că vom mai sta măcar o lună în case. M-am gândit la ce spunea Alexandru Ganci mai deunăzi: adevăraţii eroi ai acestor vremuri suntem noi, cei care am acceptat de bunăvoie să stăm în case, cu riscul de a ni se diminua considerabil veniturile sau, în cele mai multe cazuri, de a rămâne fără acestea. Ceilalţi, medici şi personal medical, poliţişti, cadre militare- îşi fac pur şi simplu datoria... Un punct de vedere absolut corect şi mi-ar fi plăcut să-mi aparţină dar, precum am zis, reacţia mea, deşi cerebrală iniţial, a fost mai mult emoţională şi nu numai atât, asta a ţinut nepermis de mult. Intuiţia m-a înşelat rareori, ar fi trebuit s-o iau în seamă. Dar o doză de panică nu strică nimănui, câtă vreme e una rezonabilă. Admiţându-ţi temerile, realizezi că nu eşti de neatins... Că eşti doar un om şi că nu ai voie să te pui cu Creatorul tău, indiferent ce ar însemna asta. Cu alte cuvinte, mi-am întărit credinţa. Fără habotnicie.