"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

joi, iunie 23, 2016

Amintiri dragi

Măi să fie ! Vizitarea Castelului Corvinilor mi-a adus în cale un tip fain, haios, documentat - Daniel. Era prea cald pentru dezbateri istorice pe tema lui Iancu şi oricum nu era să eclipsez ghidul, nu? LOL, aşa că am făcut şi noi o poză.
---------------------
Nu, nu pot spune că mă fascinează evul mediu. Nu mă văd în postura unei domniţe subnutrite şi visânde (n-am vrut să spun visătoare) la cavaleri - trubaduri de ocazie între două turniruri sau, şi mai rău, între lungi şi inutile războaie, cel mai adesea certaţi cu igiena. Mi-ar fi plăcut să trăiesc, cred că în egală măsură, în antichitate şi în renaştere. Parcă femeia era mai femeie, deşi drepturile-i erau tot limitate, iar bărbaţii, care erau pe bune bărbaţi, parcă ştiau să iubească mai pătimaş, mai concret, adică.
Dar castelul mi-a plăcut. Singurul regret a fost acela că timpul de vizitare a fost limitat.