"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

luni, iunie 06, 2016

6.06.2016



Dacă în TM eram sigură de realegerea actualului primar,  interesul meu de ieri s-a axat pe bătălia politică din comuna în care-mi desfăşor activitatea. Pe trei dintre candidaţii implicaţi îi cunoşteam: primul îmi este bun prieten, care s-a-ncăpăţânat să intre-n competiţie, deşi i-am zis direct că n-are nicio şansă, al doilea mi-a fost coleg de partid şi mi-e drag ca om, iar al treilea mi-e prieten virtual (păstrez sintagma) de ceva vreme, la cererea sa. 
Nu am făcut, nu fac şi nu voi face decât politică educaţională în M., dar asta nu înseamnă că n-am urechi de auzit , ochi de văzut şi inteligenţa necesară ca să pun cap la cap informaţiile care vin singure la mine, căci bunul meu obicei de a sta de vorbă cu toată lumea, în graiul tuturor, mă face un om informat. 
Vineri, cineva m-a abordat: "Doamna M., vă cunosc şi am încredere în dumneavoastră. Spuneţi-mi cine va câştiga duminică." Am privit persoana şi i-am răspuns. Sincer. Întotdeauna le-am vorbit sincer: "În 2008, ştiam; în 2012, n-aveam dubii. Acum, însă, vă spun că lupta e foarte strânsă (între fostul coleg de partid şi prietenul virtual)." Posibilitatea de-a urmări live prezenţa la vot m-a făcut să-i spun tatălui meu, ieri pe la vreo 17: "E începutul sfârşitului."
Au fost multe semnele înfrângerii suferite ieri de către fostul meu coleg de partid; multe, o, Doamne!, şi nu ieri, de azi. Am sperat, m-am rugat să le observe, dar degeaba. Cum m-a evitat teribil în ultimele luni, nu mi-a mai rămas decât să aştept inevitabilul.  Interesant e că nimeni din preajma sa nu i-a atras atenţia şi asta e trist. M-am întrebat de ce unii dintre noi preferă să se-nconjoare cu oameni de tip ghiocel. Le dă, asta, o satisfacţie specială? Se simt, astfel, mai puternici? Nimeni şi nimic nu e impenetrabil... Aşa cum îl cunosc, ştiu că nu se va lăsa. E un om puternic.
În privinţa marelui învingător, nu pot spune decât cuvintele unui tip care pentru mine reprezintă cu-adevărat THE GREAT: "Nimic nu e imposibil pentru cel care încearcă." Alexander