"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

sâmbătă, iunie 11, 2016

10 iunie 323 î.e.n. - The Greatest King of History, ALEXANDER: "Dacă nu aş fi fost Alexandru, adică un om sortit să conducă lumea, m-aş fi făcut Diogene, adică un om liber."

Cel mai frumos îndemn pe care-l am în viaţă nu-mi putea veni decât de la cel a cărui personalitate mă va fascina continuu: ALEXANDRU cel MARE (20 iulie 356 î.e.n. - 10 iunie 323 î.e.n.):
"Nimic nu e imposibil pentru cel care încearcă."
Unii vor spune Cezar, alţii Carol... Eu spun doar Alexandru, pentru că a fost primul, în lumea-n care vieţuim, care a demonstrat că se poate, dacă crezi cu tărie în visul tău.

N-am ales la întâmplare secvenţa din film care înfăţişază bătălia de la Hidaspes (cu trei ani înainte de moartea lui Alexandru). Scena confruntării directe dintre Alexandru şi Porus, dintre Bucefal şi acel elefant uriaş, este de-a dreptul impresionantă.
 P.S. La interval de o zi, un vechi şi bun prieten virtual, care-mi cunoaşte nu doar pasiunea pentru trandafirii galbeni, pentru porcuşorii de Guineea şi pentru Mircea G., LOL, ci şi cea pentru istorie şi pentru Alexandru în special, mi-a făcut un cadou extrem de interesant:
Mi-a dat un exemplu despre un alt fel de a învăţa istoria... Mulţumesc, DD !