"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

sâmbătă, iulie 30, 2016

Christian Grey ("Fifty Shades of Grey") vs John Gray ( " 9 1/2 weeks")




O, nu, nu-mi permit să comentez, într-un loc public, niciuna din cele două poveşti neobişnuite de dragoste. Ceea ce pot spune aici este doar că acest Christian Grey ( Fifty Shades...) mi l-a adus în minte din prima pe John Gray (9 1/2 weeks) . Mein Gott! Din aproape toate punctele de vedere, tipologic vorbind... Frustrarea mea  e că celui de-al doilea nu i s-a dat nicio şansă de-a-şi duce până la capăt povestea de dragoste, dar mai ales de  a şi-o recunoaşte. Sau i s-a dat, dar a fost incapabil să o facă. Ar trebui să mai văd o dată filmul. De fapt, de ce, când am înţeles de la-nceput că bărbatul John Gray s-a temut recunoaşterea intensităţii propriilor sale sentimente îl vor arăta slab, învins, şi nu oricum, ci pentru totdeauna? A preferat nefericirea, cumplita nefericire. Din acest unghi, John Gray este un personaj mult mai fascinant...
"Umbre" avem cu toţii, ni le-a explicat atât de bine Freud. Că e una sau că sunt cincizeci, contează mai puţin. Le putem asuma sau nu. Le putem împlini sau nu. Şi aici iar intervine Freud. Sau nu?    :))))
O întrebare, totuşi, o resimt: până unde poţi merge în numele dragostei? Te poţi apropia de limite sau chiar poţi trece dincolo de ele? Întrebarea e valabilă pentru ambele părţi... 
------------------
P.S. Categoric, nu sunt lecturi sau filme pentru spiritele slabe, lipsite de inteligenţă...

P.P.S. Nu pot să-mi oprim un oftat prelung revăzându-l pe Mickey Rourke de acum vreo trei decenii, un copil şi-un bărbat laolaltă, sub sau cu acelaşi chip, habar n-am cum e mai bine...  Ce păcat că s-a ales praful!