"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

miercuri, aprilie 27, 2016

Festina lente...

"Colegu' lui Mihai Viteazul" dovedeşte că anii ăştia de politică şi-au pus, oarecum, amprenta asupra bagajului său cultural: face analogii, vorbeşte în pilde... Ca s-o spun drept, percepţia pe care mi-a lăsat-o în toţi aceşti ani nu era prea mult diferită de cea a lui Almanahe, doar că ultimul nu era caracterizat şi prin "sărirea la beregata" celui rănit, adică prin trădare. Dacă vreo clipă aş fi crezut că toată indignarea lui izvorăşte dintr-un adânc sentiment de respect faţă de onoarea membrilor simpli ai partidului, l-aş fi încurajat, măcar prin câteva vorbe scrise aici. Dar... sindromul "Dinu Păturică" bate vitejia proverbială a oltenilor, cel puţin în ceea ce-l priveşte.
Deci el n-a mai avut răbdare... Aici a greşit fundamental, în opinia mea. Credea că, unde-a mers de două ori, va merge şi-a treia oară. Credea că poate acţiona după tiparul bine cunoscut. Numai că, nu-i aşa, Dragnea nu e nici Mircea Geoană, nici Ponta şi asta e bine de ţinut minte.
--------------------------------------------------------------
Nu cred că L.D. trebuie să plece din acel motiv, deşi, precum se ştie, am rămas nostalgică după vremurile-n care M.G. conducea P.S.D.-ul şi m-am retras odată cu eliminarea sa, considerând-o nedemnă de un mare partid şi nedreaptă. Dar vara lui 2012 a fost fierbinte şi la propriu, şi la figurat. Am crezut în acel demers, în necesitatea lui, ca atâţia alţii. 
---------------------------------------------------------------
Am observat că unii dintre foştii mei colegi înfierează cu indignare "practicile staliniste" de sancţionare a delictului de opinie. Dar aceiaşi colegi salutau în delir  executarea lui M.Geoană, tot pentru delict de opinie, deşi situaţia nu suportă o comparaţie. Să fim consecvenţi  faţă de propriile noastre conştiinţe e cel mai greu cu putinţă. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu