"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

marți, aprilie 05, 2016

aprilie - MAGDA ISANOS - 100 de ani : "Doamne, de ce ţi-au crescut aripi şi-ai zburat?"


Habar n-am când am descoperit-o pe Magda Isanos, dacă eram la vârsta adolescenţei sau mai târziu. N-are importanţă. Sufletul descoperă singur atunci când e pregătit... Dar categoric, sensibilitatea ei m-a cucerit. Că e vorba de "Vis vegetal"- una din cele mai frumoase poezii de dragoste din literatura română, de "Eu nu regret" sau de "Sărută-mă" sau de alte şi alte poezii, chiar dacă n-au încărcătura metaforică a altor poeţi consideraţi de referinţă în literatura noastră, mesajul este acelaşi, şi puternic, şi statornic, şi iar acelaşi : iubire.
N-aş vrea s-o compar acum cu alte poete, cu speranţa că aşa va avea un oarecare avantaj în stabilirea unei ierarhii. Oricum ar fi una subiectivă şi chiar un efort inutil. Ea e altfel, atâta tot.