"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

joi, iulie 07, 2016

Jamie

Tipul ăsta face ca tot ce se întâmplă în bucătărie să pară o joacă ! Fireşte, îi trec cu vederea dezordinea pe care-o lasă în urma sa, dar nimeni nu poate fi perfect, lol. 
Am mai avut o tentativă de-a scrie câte ceva despre experienţele mele culinare; mi-au părut, însă, aşa de amuzante, încât n-am vrut să-mi stric "bunătate de imagine" virtuală, lol. 
Chiar dacă a mea "condicuţă de reclamaţii şi sugestii" a rămas goală (să fim serioşi: puţini au curajul să dea "sugestii" unui Vărsător, iar cât priveşte reclamaţiile... lol), nu-nseamnă că-mi va trece vreodată prin minte să concurez pentru un şorţ de "Chef", căci acum aşa li se zice. Şi dacă e aşa, se cuvine să-i mulţumesc iubitei mele bunici din partea tatălui, dar aceleaşi mulţumiri li se cuvin şi primilor "cobai". Ah, ce bine sună! 
La noi în Bihor, era ruşinos să nu ştii să coşi, să tricotezi, să faci cipcă (dantelă), să ţeşi în război (da, ştiu şi asta, oricât de incredibil ar părea!), etc., dar era şi mai ruşinos să nu ştii să "coci"... "Ce bărbat o să te iubească?" Of, ooofff... "Da' să nu mă iubească nimeni, na!"
Dacă primele treburi s-au prins de mine încă de la 6-7 ani, partea cu "coptul" a venit tare greu. Poate şi din cauză că nu sunt o gurmandă; poate pentru că-mi iubeam prea mult unghiuţele, lol. Cine mai ştie?! Cert e că mereu s-a găsit cineva s-o facă impecabil şi n-a fost nevoie de mine. Nu e o laudă, dar nici un vot de blam. Important e că am învăţat până la urmă, cu puţin timp înainte de a "intra în rândul lumii". Şi zău că am avut parte de un adevărat "critic culinar", lol. De un mare gurmand, adică, lol.
Am tot văzut, în virtual, cum foarte multe şi foarte mulţi se laudă cu realizările lor din bucătărie. Nu, nu pot s-o fac şi eu. Nu mă caracterizează. Poate pot spune că dau dovadă de multă organizare şi ordine în timpul proceselor tehnologice, lol. 
Urmăresc, însă, cu multă plăcere canalul Paprika TV şi emisiunile lui Jamie în special. Dacă iau notiţe? Nu mereu, lol... Dar tipul mi se pare un vrăjitor, efectiv. Meniuri colosale în numai 15 minute! Parcă toate zboară prin bucătăria lui şi aterizează apoi, în mod miraculos, în oale şi tigăi. Dar dincolo de toate astea, mi s-a părut extraordinar efortul lui de-a trage un semnal de alarmă în rândul copiilor (şi părinţilor acestora) în legătură cu mâncarea de tip fast-food şi de-a implementa un program de alimentaţie sănătoasă în şcolile britanice.