"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

luni, august 08, 2016

9 august 1601, Câmpia Turzii... "Auzit-aţi de-un Mihai / Ce sare pe şapte cai... "

Un tip din politică, bihorean de felul lui, şi care-n ultimul timp e foarte prezent pe posturile naţionale de televiziune, întreba dacă suntem condamnaţi la a fi conduşi doar de neiubitorii de neam şi ţară... 
Ah! De-a lungul istoriei avut-am şi din cei pentru care ţara  a fost deasupra intereselor lor personale. Ştiu că, după 90, se lucrează-n mod continuu la aşa -zisa demitizare a lor, singurii piloni de lumină şi mândrie naţională rămaşi, alături de marile nume din cultura noastră, încercându-se inocularea în mentalul colectiv a ideii că toată istoria noastră ar fi un fals grotesc... Trist... Trist... 
I-am răspuns acelui politician că am avut şi bărbaţi, nu doar cârpe, în fruntea ţării, dar mai mereu au pierit prin trădare, într-un mod violent... Mă gândeam atunci exact la Mihai, căci era undeva la-nceputul lui august şi ştiam că se apropie data de 9.