"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

vineri, iunie 19, 2009

A fi VăRsĂtOr...A fi pentru cei mulţi...

Scriam, pe blogul "pierdut", demult, la ceas în care, deşi auzisem că sănătatea-i e şubredă, nu bănuiam că un accident stupid îl va transforma-n făptură de lumină, nemeritat de devreme; scriam, deci, că m-am apropiat de DÂNSUL şi-am învăţat să-l înţeleg, într-un moment de cumpănă al vieţii mele, când poezia "De ce-ai fi tristă?" mi-a şters spaima de-a mai adăuga un an, apoi încă unul, căci grăit-am că mă tem de Dumnezeu şi de prostia oamenilor, dar în egală măsură temu-mă şi de bătrâneţe...
L-am citit, mai apoi, cu nesaţ şi cu drag, plăcându-mi viersu-i simplu şi duios ce-mi dezvăluia fiecare zbatere a sufletului său...C-au fost poezii despre MAMĂ sau c-au fost poeme închinate IUBIRII, ŢĂRII, ROMÂNISMULUI sau micuţilor, toate-au reuşit să-mi smulgă un oftat, o lacrimă sau un zâmbet...
A fost un VĂRSĂTOR: iubitor de toţi şi de toate, dar dur cu cei făcători de rele...Un OM simplu, fragil...A fost doar o "iarbă", doar un "verde crud"...
***Mi s-a cerut nu o dată să motivez apartenenţa la social-democraţie...Dincolo de doctrină, mărturisesc că-mi pasă de cei din jurul meu...Sunt un VĂRSĂTOR şi eu...

3 comentarii:

  1. nu s suparat miha, din contra, sunt o fire fffff vesela si glumeata, doar ca, fiind si cadru militar, poate de asta ma supara dezmatul actual, ma supara si amuza in acelasi timp, paradoxal. in rest, spun ce cred si simt, fara teama, imi asum orice ,,risc'', daca par prea vehement iarta, asa mam nascut, mai ,,zbuciumat'', he he si, fara lipsa de modestie, am fost atras mai mult de carti, nu de joc, decat de ,,service-ul auto'', nu ca n-ar fi si asta important, d-ne fereste. merci pt comment uri, numai bine, imi face placere dialogul cu tine.

    RăspundețiȘtergere
  2. probabil te intrebi cum de i asa ,,slobod la gura'' un militar, cunosti probabil ,,restrictia'' noastra pentru propaganda politica. dar eu nu fac asa ceva, eu doar sunt de acord ca politica i ,,curva'', insa curvele sunt si ele de 2 feluri, alea ,,cinstite'' si alea care te lasa si fara portofel, ori asta nu pot admite. in plus, socot ca, in cazul nefericit in care as fi socotit ,,incompatibil'' cu meseria mea, am suficienta minte si potential, sa nu ,,crap'' de foame, asa ca ca ,,a spune'' ce cred, mi se pare o ,,delicatesa'' ce mi o pot permite, asa mai ,,voalat''. fara a fi carcotas, a ,,inghiti in sec'' doar de dragul unui ,,scaun'', mi se pare nefiresc, waste of time, duce la ,,costiipatie intelectuala''.

    RăspundețiȘtergere
  3. da, G.Vieru cred ca a fost ,,ultimul mohican'' al culturii de peste Prut, din pacate sovietul suprem al influentei kremlineze i a subjugat pe toti acolo. cultura rusa e una imensa, dar nu ea bantuie prin Basarabia, ci filosofia stalinista si umbra maresalului Tuhacevski.

    RăspundețiȘtergere