"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

joi, iunie 25, 2020

Dezamăgire

Unul din vechii mei prieteni virtuali mi-a lansat acum o săptămână o provocare pe fb: timp de câteva zile urma să postez câte o carte și să provoc câte un prieten să facă același lucru. 
Am ales cărți bune, dar nu în genul celor care mă preocupă în ultimul timp. Dar, spre stupoarea mea, puțini dintre prietenii mei au acceptat provocarea de-a posta ceva despre cartea lor favorită. 
Justificările au fost care mai de care mai copilărești și m-am făcut că le cred. Esența e una singură: din ce în ce mai puțini citesc și cumplit de puțini își asumă public asta. 
Buzura scria că dușmanii cărților sunt apa, focul și propriul lor conținut... Dar scria asta într-un roman apărut în vremea de "tristă amintire". Dușmanii cărților suntem noi, oamenii... Prin rușinea noastră de-a ne asuma așa cum suntem, dacă suntem.