"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

sâmbătă, martie 28, 2020

Jurnal de război (3)

O nouă zi. Aseară am dat peste un documentar din 2015 în care se vorbea despre experimentele din laboratoarele... nu spun ale cui. Dar Răul a scăpat demult din laboratoare... Am primit pe Whatsapp un îndemn religios apocaliptic. Am constatat că singura cruce din casă e crucea pe care o purtam, până acum vreun an, la cercelul stâng. Nu o pot atârna deasupra ușii de la intrare. Am icoane în casă, dar nu am cruci. Am, însă, credință.
În rest, viața, așa cum e, merge înainte. Nu vreau să mă plâng. E plină lumea de jale. E plină lumea de spaimă. E absolut firească întoarcerea la credință. Eu însămi mă rog mai mult decât înainte. Vreau să țin minte toate astea. Avem tendința de-a uita.
Nu vreau să mai fiu nici inteligentă, indiferent  de informaţiile pe care le am, ştiinţific vorbind, şi nici de cele pe care le voi dobândi pe parcurs. Sunt om. Voi filtra doar prin suflet, nu prin minte. Ce frumos spunea Lucian Blaga! "Să nu striveşti corola de minuni a lumii, să nu ucizi cu mintea tainele ce se ascund în ea"... Am comentat de multe ori acest poem al luminii, dar acum are mai mult sens ca niciodată.
Preţurile au explodat. Au spus-o mulţi deja, dar azi am constatat-o şi eu. Cel mai la îndemână mi-a fost să compar preţul ţigărilor pe care le fumez. De la 18,5 la 20 e ceva într-o singură săptămână. 
Deocamdată, oamenii consumă din rezerve. Cei care le au, desigur. Dar ce va urma va fi dureros. Se joacă la greu zilele astea... Raportul de forţe va suferi modificări esenţiale, dar am zis că nu mai spun nimic filtrat prin inteligenţă.