"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

marți, ianuarie 17, 2017

"Un stol de lacrimi a trecut/ Pe deasupra sufletului meu."

Acum 8 ani, un Om lupta cu Moartea. Stop. Eoare! Reformulez: acum 8 ani, un OM lupta pentru Viaţă. Cred că e cea mai grea luptă pe care o putem da fiecare dintre noi. Acum 8 ani, încă lupta. L-am iubit pe acel Om. L-am iubit fără a-l fi cunoscut în mod tradiţional, privindu-ne în ochi, adică, şi simţindu-ne reciproc căldura mâinilor. Dar l-am iubit şi continui să-l iubesc. Un Om simplu, ca iarba... Aşa-i plăcea să se definească... Mi-am dorit din suflet să-l întâlnesc, dar am ratat întâlnirea, căci el, pur şi simplu, n-a mai ajuns...
IN MEMORIAM GRIGORE VIERU (m. 18 ianuarie 2009)

"Când nu va mai fi zăpadă, copiii vor face un om de iarbă, când nu va mai fi iarbă, copiii vor face un om de pământ, când nu va mai fi nici pământ, copiii vor face un om de piatră, când nu va mai fi nici piatră, umbra unui om de cenuşă se va profila pe cer - şi nu vor mai fi nici copii atunci..."