"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

miercuri, ianuarie 04, 2017

Totul sau nimic! - noua deviză politică a lui Liviu Dragnea




Da. În mod indubitabil, programul de guvernare al PSD este unul extrem, extrem de ambiţios. Prin urmare, spun aşa: asumat fiind în mod repetat şi hotărât şi integral de către Liviu Dragnea, îi înţeleg deciziile privind nominalizarea celor din fruntea ministerelor. Da, par a fi numai persoane controlabile, chiar dacă nu în sensul în care suntem noi obişnuiţi, dar mi se pare normal în condiţiile în care Dragnea nu se poate juca cu promisiunile făcute românilor şi care, în parte mare, i-au adus atâtea voturi. Spun în mare parte pentru că votul a fost şi unul anti-guvernarea Cioloş et Co.
Dragnea este, categoric, unul din cei mai disciplinaţi politicieni ai vremurilor noastre, dacă nu cel mai disciplinat. Să-l vedem la treabă. Miza e uriaşă pentru el: totul sau nimic! Viitorul său politic, adică... Dacă stau să-i rememorez paşii făcuţi până acum pe scara ascensiunii sale, cred că au fost bine calculaţi. Aşa de bine, încât nu cred că şi-ar permite să rateze ţinta finală, căci e imposibil să n-aibă una, în ciuda declaraţiilor sale. Da, da, da, învingătorul ia totul şi ştie prea bine asta.
Se-anunţă vremuri teribile... Ţuţării de serviciu ar trebui să stea în stand-by. Nu ţi-e dat să vezi prea des o asumare de asemenea proporţii şi cu o asemenea miză personală, în primul rând
M-am gândit mult dacă să-mi fac publice aceste gânduri sau nu. Nu sunt o admiratoare a lui Dragnea. Sunt doar un om care l-a ascultat şi l-a studiat cu multă atenţie în ultimele două luni. Mi-am zis şi eu, ca mulţi alţii: dacă 50% va face din tot ce-a promis, va fi ok pentru noi toţi. Eroare: el vrea să facă 100%! Să vedem, deci: se va naşte un mare lider politic sau va părăsi în mod ruşinos scena politică