"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

miercuri, noiembrie 30, 2016

Un 1 Decembrie după voia Domnului...

Întrucât am participat activ la ceea ce s-a întâmplat în vara lui 2012, nu consider că Dragnea, pe care nu-l simpatizez deloc, trebuie să poarte singur stigmatul de penal. Să nu uităm: atunci n-am fost pesedişti, liberali, etc. Atunci am crezut cu toţii că cel care azi zburdă mai vesel ca oricând pe la toate televiziunile trebuia să dea socoteală în faţa poporului pe care-l dezbinase.
Am mai spus-o: Dragnea poate avea multe păcate, dar în niciun caz cel la care cu toţii am contribuit. Nu vreau să-mi aduc aminte care dintre partide a fost cel mai activ în demersurile online... Da, este partidul care, cel puţin prin vocile liberalilor autentici care apar în emisiuni, "latră" efectiv. Incalificabil!
Iată de ce gestul preşedintelui mi se pare penibil. Dacă ideea i-a aparţinut, e trist, căci speram, atunci când l-am votat, că aleg măcar un om inspirat, dacă nu altfel. Dacă ideea a fost a celor din jurul său, atunci mai am o mică speranţă: îi poate concedia, căci efectul pe care-l va/ vor obţine nu va fi nici pe departe cel scontat, electoral vorbind.
La fel de penibil s-a manifestat şi-n cazul Gabrielei Firea, sau chiar mai penibil... Înţeleg că nu e uşor să treci peste jignirile aduse de aceasta în toamna lui 2014. Eu însămi am condamnat acele atacuri. Dar doamna a fost aleasă într-o funcţie de care, din câte am observat, se achită onorabil, cel puţin până acum.
P.S. Da' pe cei trei foşti preşedinţi de ce i-a mai chemat dacă n-a schiţat nici măcar un elementar gest de politeţe faţă de ei? Bine sau mai puţin bine, au condus ţara înaintea lui şi, unii dintre ei, chiar două mandate succesive. 
P.P.S. La final, a făcut-o... Bine şi-atât.