"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

miercuri, octombrie 05, 2016

5 octombrie: Despre Educaţie, cu durere...

"A nu sprijini lupta pentru luminarea poporului, a lucra contra existenţei ţării, este totuna." 
SPIRU HARET (1851 - 1912), fost Ministru al Educaţiei
---------------
Mi-e imposibil acum să scriu ceva mobilizator despre educaţia românească. Am să amintesc doar ce mi-au zis luni nişte olandezi, veniţi într-o scurtă vizită, după ce s-au uitat peste manualele micuţilor mei din clasa a II-a : "La noi se studiază aşa ceva în clase mult mai mari."
Da... Poate că gradul de receptare a cunoştinţelor este mai ridicat decât în trecut. Întrebarea rămâne, totuşi: "Qui prodest?" Poate fi cu-adevărat Educaţia  "îmblânzirea unei flăcări" sau va rămâne, mascat acum, doar "umplerea unui vas"?