"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

joi, iulie 18, 2019

O Regină pentru o Românie Mare: Regina Maria


 "Te binecuvântez, iubită Românie, ţara bucuriilor şi durerilor mele, frumoasă ţară, care ai trăit în inima mea şi ale cărei cărări le-am cunoscut toate. Frumoasă ţară pe care am văzut-o întregită, a cărei soartă mi-a fost îngăduit să o văd împlinită. Fii tu veşnic îmbelşugată, fii tu mare şi plină de cinste, să stai veşnic falnică printre naţiuni, să fii cinstită, iubită şi pricepută.”
Maria, Regina României Mari
(1875 - 18 iulie 1938)
Nici chiar cei mai înverșunați dușmani nu-i pot anula meritele.
Istoria lumii nu abundă în personalităţi feminine, dar sunt popoare care se pot mândri, şi-o fac, cu femei cu-adevărat puternice. Cleopatra, Boudica, brava regină a icenilor, Elisabeta I, Maria Terezia, Ecaterina a II-a, Victoria, Elisabeta a II-a - sunt doar câteva şi toate meritorii.
Noi? De la "Bristena, fiica dacilor" (frumoasă legendă, btw), istoria noastră a fost marcată de Doamna Chiajna, Doamna Clara... Vai, vai! De Ana Ipătescu... De o Elenă care n-a ars Troia, ci mai mult decât atât. Avem, oare, o problemă în a da femeilor şansa de-a demonstra că pot? Se prea poate. Dar am avut şi excepţii care au contribuit la ceea ce suntem azi. Spunem Elisabeta, prima noastră regină, măcar pentru c-a stat alături de cel care ne-a scos din întunericul aproape medieval. Şi, dragii mei, din tot sufletul se cuvine să spunem REGINA MARIA. Ne-a lăsat întregi, aşa cum nu mai fuseserăm până atunci; aşa cum, din păcate, am speranţe tot mai mici că vom mai fi.