"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

duminică, august 13, 2017

On my way...

Am avut, ieri, o discuţie interesantă cu un fost coleg de şcoală.
- Miha! Îţi urmăresc de ani buni postările pe FB. Să ştii că si mie îmi place istoria. Şi eu am păreri politice, dar opuse cu ale tale.
- Ce-ţi veni?l-am întrebat. Mă cunoşti din generală. Ştiai cum sunt şi ce îmi place înaintea oricui din lista mea. Acum te gāseşti să-ţi faci complexe? Şi despre ce ar trebui să scriu pe FB? Sau ce fel de postări ar trebui să am? Poze cu părţile anatomice la vedere, farfurii pline cu mâncare, maşini şi concedii... Am uitat pisicile şi citatele din Poptămaş, dr.Andrei Laslău si, mai nou, Oana Pellea... E uşor să falsifici realitatea doar cu scopul de a-ţi umple de invidie friendşii...
Nu asta era problema dragului meu coleg. Era un complex inutil pe care si-l făcea, căci şi eu îl cunosc la fel de bine.
Discuţia a mai durat, dar la terminarea ei am cāzut pe gânduri... Nu pot fi decât aşa cum sunt. Cineva spunea că bărbaţii preferă femeile inteligente. OK. Dar inteligente şi cu patima cititului?Nu a revistelor de modă şi a cărţilor de bucate... Sau nu numai. Astfel de femei cu siguranţă le stârnesc interesul, dar atât, căci se tem.
In mod absolut surprinzător, o astfel de femeie categoric nu va recita din Esenin, de exemplu, în pat... Una mai puţin interesată de cultură, însă, nu va face niciodată diferenţa între nea Gheorghe şi Christian Grey... Tot un exemplu, dar acum metaforic vorbind.
Cred că totul s-ar rezolva dacă cei mai mulţi dintre bărbaţi şi-ar lăsa la o parte orgoliile. Da, e bărbăteşte să-ţi scoţi proasta în lume... Nu te va pune niciodată în inferioritate ín faţa altora, asemenea ţie. Dar, mai apoi, proasta va suporta şi trădările...