"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

marți, august 08, 2017

Nikolai (2007)

Nikolai îşi crease, cu muuultă grijă, faima unui guru al 360-ului... De stirpe aleasă, fugar din propria-i țară, după care tânjea sistematic, reuşise să impună lumii, femei şi bărbați în egală  măsură, "ora exactă": preferințele lui muzicale erau singurele valabile; dincolo de scrierile şi de picturile lui nu mai exista nimic; părerile lui politice, compasiunea arătată  poporului iranian- erau demne de stima tuturor.  Îţi trebuie talent, nu glumă, pentru o asemenea performanţă! Psihologie... Fiecare "vizită" pe care-o făcea paginilor tovarăşilor sai din lista era rasplatita cu o adoraţie care părea să-i fie singura hrană. Nu suferea de falsă modestie. Vi se pare că povestesc poveşti? Ştiu că pare incredibil, dar personajul a existat cu adevărat. Sigur că mintea mea întotdeauna intră-n alertă atunci când ceva i se pare prea frumos ca să fie adevărat. Totuşi, nu aflasem nimic în urma cercetărilor mele subtile. De ce voiam să aflu? Pentru că mă intriga. Cu mine se purta prudent. Tocmai când mă resemnasem şi mă gândeam, oarecum, că asta e, New-York-ul dădea ora exactă (tipul spunea că locuieşte în New-York), mă trezesc cu un mesaj de la o doamnă cu aspect bucălat. Am presupus că luase legătura cu toate femeile din lista sa. Mă trimitea la o altă pagină unde aveam să aflu identitatea și năravurile genialului Nikolai. Trec cu vederea faptul că arăta înspăim ântător. Nici vorbă de "born in 66", ci prin 56, după estimările mele. Tipul se ocupa cu fraieritul doamnelor slabe de înger; se instala confortabil la ele, apoi stătea toată ziua pe net, continuându-şi pescuitul. Le toca banii fără milă şi le altoia cu-aceeaşi periodicitate cu care îşi anunţa campaniile umanitare. Apoi îşi lua zborul spre alt cuibuşor. Origine rusă? Niet! Avea, însă, un coeficient de inteligență muuult peste medie şi o cultură impresionantă.
M-am ferit să-i spun ce am descoperit, că fusesem contactată de una din victimele sale. De fapt, nu comunicasem niciodată. După câteva zile mi-am permis, public, să-i pun o simplă întrebare, anume dacă nu cumva versurile postate, care însufleţiseră atâtea inimioare, nu aparţineau lui Esenin... Da, spre nefericirea unora, mai citesc şi altceva decât Păunescu. Asta l-a făcut să îmi răspundă în felul următor (citez din memorie): "Mihaela, un om inteligent ca tine nu este şi nu va fi niciodată în ton cu lumea virtuală. Adio, Nikolai"... Mult timp am cugetat la vorbele lui... Prea multă inteligenţă nu face bine unei femei blonde. 😁😁😁
Am aflat ulterior că-şi ştersese toate urmele pe 360, fiind reclamat de iubitele lui înşelate. Oare nu o fi bântuind acum pe Facebook, chiar dacă sub alt nume? Genul ăsta de oameni nu se opresc prea uşor. Ştiu întotdeauna să spună ceea ce vrea fiecare să audă...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu