"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

miercuri, aprilie 19, 2017

Memories

 19 aprilie 2012 
"Am nevoie de ajutorul vostru. Mă rog, de ajutorul celor care aţi ajuns, cât de cât, să-mi cunoaşteţi modul de gândire şi centrele de interese. Am trecut prin Poli, am trecut prin "U" şi în moduri mai mult decât onorabile. Preocupările mele ţin aproape exclusiv de intelect. N-am furat în viaţa mea, n-am înşelat pe nimeni, n-am batjocorit pe nimeni. Mi-am respectat întotdeauna cuvântul dat şi-am căutat să răzbesc în viaţă prin forţele proprii, chiar dacă greu. Sunt intelectual. Sunt mai degrabă un om de stânga şi nu doar prin natura meseriei mele. Cu ce sunt mai prejos decât cineva care-a ales partea dreaptă a politicii? Ce motive aş avea să-mi fie ruşine de orientarea mea politică? Indirect, aş vrea să ştiu ce anume poate împiedica pe cineva asemenea mie, intelectual adică, să aleagă partea stângă a politicii."
CONVERSAŢIE:
Sabin Gherman : Niciun motiv să-ţi fie ruşine că eşti de stânga. Ţi-o spune, sincer, un om de dreapta. Tu ştii.
Miha Ali : Ştiu, aşa cum ştii ştu ca te apreciez extrem de mult. Dar de ce spre stânga nu vin intelectuali? Ce-i opreşte? Cumva teama ca vor fi asociaţi cu ideologii de tristă amintire? Teama că vor fi marginalizaţi? Ce-i opreşte? Asta aş vrea să înţeleg.
Mircea:  Sunt de acord cu Sabin... Baiul e că oameni de stânga, aşa ca tine, nu ajung acolo unde trebuie (sau nu mulţi).
Miha Ali:  Iniţial am vrut să lansez dincolo problema asta şi s-ar putea să o şi fac pentru că sincer vreau să ştiu de ce. Aţi observat, poate, că nu m-am ferit să critic lideri şi decizii mai puţin inspirate, semn că nu urmăresc ascensiuni catalizate de politică. Am vrut să arăt o altă faţă a pesedistului de rând, care n-are nimic de-a face cu agramatismul, cu incultura, cu limbismul, cu trădarea, cu furtişagurile... Am mulţi colegi aşa. Şi totuşi stânga e înca văzută prost. Nedrept de prost.
Sabin Gherman: De ce nu vin intelectualii spre stînga? Sincer, poate li se pare că în turnul de fildeş nu încap mulţimi. E un fel de (golaşă) trufie de bibliotecă. Dar să ştii: pun pariu că şi cei sinceri de dreapta au aceleaşi întrebări. Şi răspunsul e acelaşi: dezamăgirea.
Miha Ali: Eu cred că e timpul ca toţi cei care ne fac de râs în emisiuni să fie înlocuiţi cu oamenii de calitate pe care-i avem. Am citit sinteza lui Guşă în urma sondajului Geopol... Dincolo de scenariile alimentate de poziţia mai nou declarată a lui MRU, a zis o chestie cumplit de adevărată... Marele duşman al USL nu e Băse; nu sunt nici pedeleii, unepereii şi ceilalţi ca ei... Marele duşman e blazarea... Comportamentul de învingător înaintea bătăliei finale...

----------------------------------------------------------------
Ce s-a schimbat de atunci? Prea puţine în privinţa percepţiei asupra celor de stânga. Eu? Nu mai fac politică înregimentată. Mai degrabă de stânga- am rămas, cum am rămas şi fană a lui Mircea Geoană...