"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

joi, aprilie 20, 2017

Amintiri dintr-o vreme-n care făceam politică...

2012
"Dragă uninominalule pedelist,
Din 2009 încoace ai votat, fără nicio remuşcare, tăieri de salarii, de pensii, închideri de spitale, legi care-au batjocorit educaţia şi cultura acestui popor, sau ai ales să te ţintuieşti în scaun cu un rictus dispreţuitor, atunci când opozanţii îţi cereau să ai conştiinţă, să ai demnitate...
Din 2009 încoace ai afişat fără jenă o burtă din ce în ce mai mare şi haine din ce în ce mai scumpe, deşi ştiai ca mulţi dintre cei care, poate, te-au votat, ajunseseră să-şi roage moartea ca pe-o izbăvire de o viaţă de chin...
Din 2009 încoace mi-ai trâmbiţat că trebuie să strâng cureaua, că sunt un întreţinut al acestui stat, că dacă nu-mi convine, n-am decât să ma car din ţara mea...
Nu-mi spune-acum că ai suferit de nebăgare în seamă în propriul tău partid. Nu-mi spune-acum că te căieşti amarnic şi că n-ai fost părtaş la tot ce s-a-ntâmplat.
Fii bun şi rămâi până la capăt în partidul ai cărui oameni au umblat în 2008 pentru tine, uninominalule, prin vânt, prin ploaie, pe frig, ca să apuci scaunul ăla din care n-ai vrut să te ridici atunci când ţi s-a dat ocazia s-o faci. Cu demnitate, uninominalule!"
----------------
Ei bine, uninominalul pedelist s-a ridicat o dată, dar numai cât s-apuce cu putere un scaun în "marele" Partid liberal... Că oamenii n-au uitat cu desăvârşire fapte şi, mai ales, atitudini, s-a văzut inclusiv la votul din iarna anului trecut. Nu poţi ieşi la înaintare cu figuri de tristă amintire sau, dacă alegi s-o faci, îţi suporţi eşecul cu demnitate. 
Se-apropie alegerile din PNL. Nu-mi place Buşoi. Are un fel de-a fi alunecos şi a căzut mereu în picioare. Îmi place, însă, Ludovic Orban. Îl consider un liberal autentic şi asta fără legătură cu apartenenţa sa politică. Şanse? Mă tem că foarte mici, căci omul are şi coloană, nu numai inteligenţă. Nu ştiu dacă va candida şi vreun pedelist, mai spălat sau nu de vechile păcate. Voi comenta la momentul potrivit.