"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

duminică, martie 19, 2017

Între noi fie vorba, îmi doresc să scriu odată şi despre Attila Hunul...

"Circulând pe kal, kelare,
Şi voind se cucereşte,
Attila, un ape, mare
şi aduncă, întâlneşte...
Vrei să face un băiţe,
Fript şi ars de numa'-numa',
Şi se spale la coiţe
La putor să şterge urma...
No ! Intrat la apa rece
Şi frecat la cur şi oue,
Început cârnat se frece,
Da'nceput, din nor, se ploue...
Gyorsan, sare se îmbrace
Şi crezut nu vede bine!
N-apucat se se întoarce,
Cal şi haine dus cu tine...
Mei, rumun, io spun la tine :
- Dai-napoi haina şi cal,
Nu certam, ke nu e bine,
TU FOST PRIMU' ÎN ARDEAL !"
Am pus ghilimele pentru că nu-mi aparţine poezioara, dar nu mai ţin minte unde am citit-o, doar că a fost în 2012.

-------------------------------------------------------------------------------
Sigur că acel Attila întrupat de Gerard Butler nu are nimic de-a face cu adevăratul rege al hunilor... Personajul istoric, însă, rămâne la fel de fascinant pentru mine.