"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

luni, ianuarie 09, 2017

F

Ah! Citeam pe Webcultura o postare dedicată Simonei de Beauvoir, născută în 9 ianuarie, acum 99 de ani. Era acolo o chestie faină: "funcţia de femelă nu e suficientă pentru a defini femeia." Sau, tot de la ea citire: "Femeie nu te naşti, ci devii."
Mi-am amintit, desigur, neîndrăznind- Doamne fereşte!- la o comparare cu distinsa Doamnă, că eu am o altă vorbă: femeie te naşti, Femeie devii... Cred că asta mi se trage de la lecturarea zilnică a postărilor lui Andrei Vulpescu... :)))
Uuuffff... Nici ea (9 ianuarie), nici Doamna modei pomenită ieri, nu au fost hărăzite  cu figuri feminine, dar oare chipul angelic este condiţia sine-qua-non a feminităţii? Dar ce-nseamnă feminitatea, oare? Slăbiciunea (supuşenia, neajutorarea) în faţa bărbaţilor, ca un modus vivendi? Pisiceala? Chiar mi-ar plăcea acum să-mi ascult prietenii bărbaţi... Nu i-am întrebat niciodată. Şi n-am pomenit nimic despre cochetărie. Asta cred că are fiecare femeie normală în ea, chiar dacă în doze mai mari sau mai mici.