"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

joi, decembrie 22, 2016

"Am obosit de vin, de stele / Am obosit de gândurile mele..." 22 decembrie 1956 - 2016


http://www.stelian-tanase.ro/cum-a-murit-un-poet-nicolae-labis/

Iertată-mi fie indecenţa de-a-l pomeni pe Labiş într-o zi în care KWJ amână nominalizarea premierului şi, implicit, formarea noului guvern.
Oricât de tare m-ar tenta să-mi dau şi eu cu părerea, n-am s-o fac azi. Ce Dumnezeu?! Sunt 60 de ani de când un rebel al generaţiei sale pomenea o pasăre uriaşă, cu clonţ de rubin... Abia împlinise 21 de ani. Mi-ar fi plăcut să-l fi putut vedea în carne şi oase, chiar bătrân, pe cel care a descris într-un mod absolut răvăşitor foametea dintr-o vară fierbinte a anului 1946: "Seceta a ucis orice boare de vânt / Soarele s-a topit şi a curs pe pământ, / A rămas cerul fierbinte şi gol / Ciuturile scot din fântână nămol."