"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

sâmbătă, noiembrie 05, 2016

5 noiembrie 2010... Da, "Mi-e dor să nu-mi mai fie dor de tine" * RIP, ADRIAN PĂUNESCU!

Sunt 6 ani de la moartea unuia dintre poeţii mei de suflet, Adrian Păunescu. Mi-amintesc valurile de postări de pe FB, care mai de care... Era un must have să spui ceva despre el, să ai pe wall ceva dedicat lui, deşi nu toate postările au fost fireşti, adică adecvate momentului. Ţin minte că eu, cea care nu o dată postase despre poeziile lui, dar constant, aşa cum şi-n ziua de azi o fac, m-am simţit mică şi neînsemnată în acel noian de efuziuni sentimentale care cuprinsese brusc lumea virtuală. Eu nu-mi găseam cuvintele şi mă simţeam stânjenită, chiar vinovată. Apoi totul s-a terminat, la fel de brusc precum începuse. Eu, nu. Eu am rămas aceeaşi în aducerile mele aminte... Da, poete! Te-am iubit de la prima poezie ascultată ("Leagăn pentru toată copilăria"). Te-am iubit, deşi-am întâlnit, de-a lungul anilor, poeţi mult mai îndemânatici decât tine... Dar te-am iubit, poete, pentru faptul că gândul tău mi-a ajuns la inimă direct, fără-a-l trece prin filtrul minţii... Dumnezeu să te odihnească în pace, Adrian Păunescu! Şi nu, nu am reuşit până acum să-ţi citesc toate poeziile...