"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

duminică, mai 29, 2016

14 mai : "L'amor che move il sole e l'altre stelle..." DANTE ALIGHIERI

După aproape opt veacuri, din gândirea şi scrierile lui au rămas nu numai crezul într-o Monarhie universală, cu un despot luminat, ci şi unele din cele mai frumoase versuri despre Iubire...
"Te iubesc şi te voi iubi întotdeauna, iar dacă şi după moarte oamenii iubesc, şi mai bine cu tine în Iad, decât fără tine în Paradis..." - iată un gând care-a inspirat, peste secole, mulţi alţi scriitori ( un exemplu care-mi vine-n minte, din - poate- una din cele mai frumoase poveşti de dragoste din literatură : "Oricum - era de preferat iadul cu o femeie deşteaptă, decât paradisul cu una proastă." Mihail DRUMEŞ) ...
------------
Ceva minunat! Una din fostele mele colege şi amice mi-a scris azi: "Miha, postarea ta despre Dante mi-a adus zâmbetul pe buze." "Cum aşa?" am întrebat-o. "Aşteptăm al treilea copil, un băieţel. Cum pe soţul meu îl cheamă D..., pe fetiţă D... şi pe băieţel D..., ne-am gândit ca pe noul-venit să-l botezăm Dante. Când am dat de postarea ta, mi-am zis că e un semn!"
Mein Gott! mi-am zis. Un numerolog probabil ar zice că Dante înseamnă forţă, personalitate puternică, vizionarism şi tot probabil e că n-ar greşi.