"Am ieşit din mine ca să păşesc mai departe..."*MiRcEa ELiAdE(1907-1986)

joi, februarie 11, 2016

VĂRSĂTOR, 13

"Revăd din nou poiana primei amintiri -
Copilul care am fost eu spre mine vine,
Vorbeşte rar muşcându-şi buzele subţiri...
- Îmi placi. Dar eu am să devin mai bun ca tine...

Şi mă priveşte cu o candidă trufie,
În jur se leagănă-al pădurii verde cerc,
Mă simt pătruns de-o-nlăcrămată duioşie
- Copil prostuţ, tu oare crezi că eu nu-ncerc?"

Nicolae LABIŞ, "Lupta cu inerţia" 
....................................................................................................
M-am născut în dimineaţa zilei de luni, 13 februarie... Din povestirile tatălui meu, era o dimineaţă în care razele soarelui luminau nămeţii uriaşi de zăpadă. Trebuie să fi fost ceva aparte. Mi-am făcut debutul în lumea asta la ceas de Berbec - ca Ascendent, vorbind. Berbecul mi-a dat forţă, mai târziu, căci bietul Vărsător e atât de romantic, atât de rupt de realitate... Numerologii spun că 13 înseamnă 1+3= 4, adică multă muncă. Aşa şi e, dar zău că nu mi-aş fi dorit o altă cale! Ceea ce obţii prin propriile-ţi puteri e mult mai trainic.